هنگامی که وقت گذاشتید و متوجه شدید که باید لوگوی خود را "گفتن" چه چیزی داشته باشید و برای چه کسی باید بیشترین معنی را داشته باشد، می توانید شروع به هدایت یک طراح کنید. همانطور که گزینه های ارائه شده به شما را مرور می کنید، آنها را با در نظر گرفتن این اصول ارزیابی کنید:
برای سفارش طراحی لوگو بصورت حرفه ای، وب سایت لوگونگار می تواند بهترین انتخاب شما باشد.
1. سادگی
بهترین لوگوها - آنهایی که حس فوری و واضح "شما" را به بیننده می دهند - تمیز و بی آلایش هستند. به طور کلی، کمتر بیشتر است و سادگی تأثیرگذارتر است. مثل این:
لوگوی ساده برای نان تست - نماد نان با نام شرکت sans serif در کنار آن به یاد داشته باشید که آرم ها به روش های مختلف، در پلتفرم های مختلف و در قالب ها و اندازه های مختلف استفاده می شوند، بنابراین جزئیات دقیق از بین می روند. یک لوگوی قوی دارای عناصر متعددی است که هر یک از آنها را می توان به راحتی شناسایی کرد و با آنچه که می خواهید ارتباط برقرار کنید یکپارچه است. اگر عناصری دارید که به کل کمک نمی کنند، از شر آنها خلاص شوید.
لوگوهای زیر سعی می کنند چیزهای زیادی را در لوگوهای خود جای دهند. هیچ کس وقت صرف تلاش برای کشف آنها ندارد:
سه لوگو که هر کدام بیش از سه عنصر بصری و متن اضافی دارند
2. به یاد ماندنی
یک لوگو را باید به راحتی پس از یک نگاه به خاطر آورد. به هر حال، یک نگاه معمولاً تمام چیزی است که لوگوی شما از اکثر مردم دریافت می کند.
مانند هر نمادی، باید به معنای چیزی منحصر به فرد باشد، و اگر پس از نگاه کردن به آن، فوراً بتواند عناصر اصلی آن را توصیف کند ("این سه دایره در هم تنیده است" یا "این سگی با استخوان است" باید به راحتی به یاد آورد. لوگویی که پیچیده، شلوغ، دارای بخشها و تکههای متعدد یا بیش از حد سبک است، برای بیننده دشوار است که «دریافت» و در نتیجه به راحتی کنار گذاشته شود.
سه لوگو، همه با جزئیات بسیار پیچیده که به خاطر سپردن آنها برای کسی سخت است
3. اصالت
به لوگوی me-too بسنده نکنید. یک جستجوی سریع در لوگوهای صنعت خود انجام دهید و به دنبال الگوها باشید و از تقلید از آنها خودداری کنید. Telecomm مملو از آرمهایی است که دارای گلوبها، فناوری و لوازم الکترونیکی با آرمهایی است که شامل swooshes هستند، و دندانپزشکی با آرمهایی از دندانها یا لبخندها (یا هر دو - به زیر مراجعه کنید).
همه اینها منطقی هستند و آنچه را که شرکت ها می خواهند به آنها منتقل می کنند، اما اگر شما هم همین کار را انجام دهید، امید به جلب توجه را از دست می دهید.
آرم at & t با کره، آرم سامسونگ با آرم دندانی بیضی شکل و آبی روی دندان خندان
4. مدرن و در عین حال بی زمان
"مدرن" "امروز" است، اما نه آنقدر "امروز" که پنج سال دیگر لوگوی شما احمقانه به نظر برسد.
و مدرن با مد روز متفاوت است. یک روند "امروز داغ" است و به طور طبیعی (گاهی اوقات خوشبختانه) بخار تمام می شود - احتمالاً زودتر از دیر. از سوی دیگر، مدرن کمتر سبک و محدودتر است. بدون از دست دادن جزئیات، ویژگی های مربوط به زمان را به تصویر می کشد.
یک لوگو باید از این جهت مدرن باشد که باید امروزی باشد، در عین حال نه آنقدر با مولفههای «گرم» که وقتی آن روند ادامه پیدا کرد، چیزی که قدیمی به نظر میرسد باقی بماند. زیرا در این صورت شرکت شما نسبت به مشتریان بالقوه شما قدیمی شده است.
رویکرد کلی شما باید مدرن باشد، همانطور که عناصر، رنگ ها و حروف چاپی خاص باید مدرن باشد.
برخی از لوگوها در طول زمان اندکی تغییر کرده اند، فقط به گونه ای بهینه سازی شده اند تا آنها را مدرن تر کنند اما عناصر ضروری را دست نخورده نگه داشته اند، مانند UPS، Starbucks و Burger King.
نسخه های قبل و بعد از لوگو برای آپ، برگر کینگ و استارباکس
5. تعادل
بهترین لوگوها با استفاده از اصول تناسب و تقارن طراحی می شوند. در تصویر زیر، میتوانید ببینید که چگونه لوگوی اپل و لوگوی توییتر از دایرههایی از مقادیر متناسب و همچنین تقارن برای ایجاد کیفیت زیباییشناختی دلپذیر و متعادل استفاده میکنند.
لوگوهای توییتر و سیب با دایره های متحدالمرکز و نسبت طلایی جدا شده و طراحی خوبی را نشان می دهد
6. مکمل
دستگاه گرافیکی لوگوی شما و تایپ فیس شما با هم کار می کنند (در چیزی که معمولاً قفل نامیده می شود) و یکدیگر را تقویت می کنند. یا باید. اگر دستگاه گرافیکی شما تمیز و خطی است، حروف پیچیده و بازیگوش را انتخاب نکنید (فاجیتا به ذهنتان می رسد). این دو عنصر واقعاً یکی هستند، حتی اگر زمان هایی را تعیین کنید که می توانند جداگانه استفاده شوند، و باید مکمل هم باشند.
لوگوی پپسی، نشان می دهد که عناصر متنی عناصر بصری را منعکس می کنند
7. تطبیق پذیری
لوگوی شما به طرق مختلف و در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در اینجا فقط چند مورد است:
روی تیشرتها، کلاههای بیسبال و افسوس، بستههای فانی
روی خودکار، جاکلیدی و بطری آب
روی بنرهای بسیار افقی و بسیار عمودی
در هر دو زمینه سیاه و سفید (مطمئن شوید که طراح شما لوگوی شما را سیاه و سفید ایجاد می کند تا در صورت لزوم این نیازها را برآورده کند)
خیلی بزرگ و خیلی خیلی کوچک
در کنار سایر لوگوهای شرکت، مانند لوگوهای مربوط به محصولات و خدمات خاص
تصور کنید این لوگو روی قلم ها چگونه به نظر می رسد:
سه لوگو، هر کدام با جزئیات بسیار ریز و پیچیده که در صورت کوچکتر کردن از بین خواهند رفت
لوگوی شما باید یکپارچگی خود را حفظ کند و به هدف خود بدون توجه به استفاده از آن عمل کند. یک طراح خوب همه اینها را درک می کند و لوگویی ایجاد می کند که در همه شرایط کار کند. او همچنین سایر عناصر برندسازی مانند بافت ها یا الگوها را که بخشی از شما هستند در نظر می گیرد.
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0